Zadarmo

utorok 5. apríla 2011

RECENZIE HIER

CALL OF DUTY 2 MODERN WARFARE

Call of Duty je nepochybne jedna z najvýraznejších herných značiek a to hlavne od vydania Call of Duty 4, kedy to Infinity Ward s postavením hry do modernej vojny presne vystihli a predaje a ocenenia hry boli priam nezastaviteľné. Teraz o dva roky neskôr prinášajú Modern Warfare 2 a ako vieme, hra tesne po vydaní prekonala všetky rekordy a zarobila viac ako hociktorá iná hra, film, muzika alebo kniha počas svojho štartu. Predaje budú určite pokračovať, ide však len o značku a kontroverznosť alebo je tu aj zachovaná kvalita?
Kvalita Modern Warfare 2 je určená pre masy a príležistostných hráčov. Niečo ako filmové blockbustery, len v hernej podobe. Je to presne štýl, na ktorom je založená aj séria Halo. Jednoduchá hrateľnosť, neustála akcia, atmosférické situácie a pútavý príbeh. Len v prípade Call of Duty Modern Warfare 2 ani nejde o príbeh, ale o rozmanité pozliepané misie, ktorých pozadie si často musíte len domyslieť, keďže jednoduché briefingy sa orientujú hlavne na vašu ďalšiu úlohu. Často stratíte prehľad, za koho vlastne hráte, kde ste a skôr ako si to všetko pospájate, zistíte, že kampaň už skončila. Trochu škoda, lebo jedinečný dizajn (niektorých) misií a ich atmosféra by si zaslúžila kvalitnejšie prepojenia a možno aj plne prepracované prestrihové scény, ktoré by priblížili pozadie konfliktu, ako aj samotné postavy.Tentoraz na vás znovu čakajú misie po celom svete a všetko to bude prepojené s udalosťami Call of Duty 4. Objavia sa známe postavy, priatelia, nepriatelia a udalosti znovu zájdu až do extrémov. Päť rokov po pôvodnej hre sa situácia na scéne zmenila. Ruský nacionalista Makarov je v plnej sile, je z neho národný hrdina a práve spúšťa masívny útok na Ameriku. Začína sa blesková vojna, ktorá za prvé dni zmení pobrežné oblasti na ruiny, aké nedokázala v Európe spôsobiť ani druhá svetová vojna. Odhliadnuc od reálnosti situácie, v hre nás čakajú hlavne americké patriotické situácie, kedy sa budeme prechádzať po zničených amerických uličkách a likvidovať stovky ruských vojakov, ktorí sa tam spúšťajú výsadkom a navodzujú atmosféru druhej svetovej vojny. Popri Amerike sa dostanete aj do premrznutých ľadových oblastí, púštnych kaňonov, ruských lesov, pekná misia je aj v starej pevnosti na pobreží pripomínajúc film Skala. Nechýba ani exotika v podobe juhoamerického mesta Rio De Janeiro, ktoré autori čoraz radšej začínajú využívať. Rozmanitosti si užijete viac ako dosť, žiaľ celkové prepojenie pôsobí až príliš chaoticky a atmosféra už nie je taká ako bývala v Call of Duty 4.